Monday, April 16, 2007

The Bubu Awards

I attended The Bubu Awards V.05 Awarding Night Malam Lintas Generasi on Wednesday, April 4th 2007. The venue was at National Museum, Jakarta, which was consistent with the theme of the competition. Thanks to an unknown friend who give me the invitation. It was actually the first time for me to hear about the awards, claimed to be the most prestigious web (design) competition.

The competition attracted about 600 participants and the finalist were selected by around 50 people from different back ground and expertise. The complete listing of the winners can found at The Bubu Award website

Here are some photos from the event.




Shinta W. Dhanuwardoyo, CEO Bubu Internet (the organizer of the Bubu Awards), said the program was intended to give appreciation to web developer in the country.


Sofyan A. Djalil, Minister of Communication and Information Technology, in his speech said that the internet connection cost would go down further. Just a few days before, starting April 1, Telkom dropped the Speedy subscription fee to Rp.750,000 from Rp.2 million for unlimited access.


Ida Arimurti took the stage as an MC. I used to hear her and Krisna on the radio when they were still with Prambors.
It's been a long time.

Thanks to the Bubu Internet for organizing such an excellent event. Hopefully there'll be more creative ideas flying high for the next awards. Beyond web design.


Precious Comments from beloved friends
- Nilla - said...
Cihuy! Comment pertama, euy! ;D
Misi...
Comment dulu baru baca... ;P
1:55 AM
wee, kembarannya skarang yg juara, salam, salam :D


- Nilla - said...
Hah??? Ada web design competition? Huhuhu... Mauuuuu... Mau dateng ke acaranya maksudnya! Kalo jd pesertanya mah... kayaknya masih belom PD... :">
1:58 AM
ho'oh itu gawenya mBak Shinta & team kreatifnya moga2 trus berlanjut ya


ira said...
foto2nya mmg keren banget2..dari mulai jkt dini hari ampe event2 panggung. btw, sapa neh pemenangnya.. TAP (The Aroengbinang Proj) masuk nominasi gak..
8:31 AM
makasih jeng komplimen-nya :). ada 8 kategori pemenang dan lengkapnya ada di web-nya Bubu Award sini. TAP (makasih udah bikin brand-nya :D) cuma bisa ngarep... :)


NiLA Obsidian said...
hmmm....lain kale ajak2 dong....
9:39 AM
maap, maap, om terima salah; lain kali pada diajakin smua deh :D


wieda said...
keren oiiii...jadi pengin ikutan nonton...:D
11:41 AM
jauh lagi jeng di sono; bunganya udah pada mekar?


Nieke,, said...
ummbbb.. trus om yayo mana? *sibuk mencari2 mukanya om yayo disekian banyak foto* hehe..
kayanya seru banged ya om.. saya baru denger ada competition itu.. seru juga neyh om nyari infonya ;) diinvite lagi :D
btw jgn lupa pesen nenek cerewet yg satu ini: tolong om.. tolong.. fotonya dikecilin ato dipress ato jgn kebanyakan.. nanti kena warning lagi.. thx atas atensinya :(
2:06 PM
he...he...., yg ini udah dikurangi jadi 800KB, biasanya 1030KB. Ukuran di bawah itu gambarnya udah gak bagus lagi. Maap yg pake speedy, agak boros, makanya foto2nya dibatasi 5, dan 5-6 posting di halaman ini.


manler said...
wah coment di monopoli ama kakak ade nih...:D
Ida Arimurti masih oke ya..
*komennya ga nyambung ya..*
10:10 PM
itu kakak adek memang rajin, yg satu rajin patroli, yg lain rajin ronda :D. Ida masih enak dipandan dan didengar :)


yodee said...
that bubu award... someday i'll participate in it... someday. have my word :)
11:11 PM
will vote for u :D


Luigi said...
Mudah2an dnegan ajang kreativitas begini - para designer kita bis amulai merambah pasar regional dan internasional, sejauh ini banyak di dominir orang2 india :)
2:04 AM
tul bung; gak kalah pentingnya adalah faktor komunikasi; smoga gak pada alergi sama bahasa enggres lagi


awi said...
wow very nice events, very nice awards, and the most important thing was it comes from different back ground and expertise, thanks for share.
12:31 PM
my pleaseure jeng. salam.


Kana Haya said...
iya tuh! Na juga dah liat pemenang2nya. emang desainnya keren2! padi juga! Na emang dah jagoin padi sih! :D
4:02 PM
ho'oh jeng, yuk kita blajar lagi biar tahun depan ikutan :)


Nurul said...
Hey... why didn't i get invited??? I'm mad!!!
^^ hehe boong ding ;). Bubu... ya, bou-bou means loose-fitting african garment, but i believe this Indonesian Bubu awards has nothing to do with african garment ehehehe *mboten important ya*
5:15 PM
maap, maap, gak di halo2 :D. bou-bou in tapanuli :)?


dezz said...
bagus2 semua pemenangnya.. jadi terispirasi :)
5:34 PM
hmmm, bakalan ganti wajah neh blognya :D


Aris Heru Utomo said...
Ida Arimutrhi dan krisna, sama euy jadi inget waktu mereka di prambors dan saya masih sma.
9:16 PM
ho'oh bung, gaya ngocol mereka yg khas masih lumayan segar diingatan


qq samudra said...
salam kembali Mas Bambang,..nice posting and informatif,..sukses
5:24 AM

17 comments:

  1. Cihuy! Comment pertama, euy! ;D
    Misi...

    Comment dulu baru baca... ;P

    ReplyDelete
  2. Hah??? Ada web design competition? Huhuhu... Mauuuuu... Mau dateng ke acaranya maksudnya! Kalo jd pesertanya mah... kayaknya masih belom PD... :">

    ReplyDelete
  3. foto2nya mmg keren banget2..dari mulai jkt dini hari ampe event2 panggung. btw, sapa neh pemenangnya.. TAP (The Aroengbinang Proj) masuk nominasi gak..

    ReplyDelete
  4. hmmm....lain kale ajak2 dong....

    ReplyDelete
  5. keren oiiii...jadi pengin ikutan nonton...:D

    ReplyDelete
  6. ummbbb.. trus om yayo mana? *sibuk mencari2 mukanya om yayo disekian banyak foto* hehe..

    kayanya seru banged ya om.. saya baru denger ada competition itu.. seru juga neyh om nyari infonya ;) diinvite lagi :D

    btw jgn lupa pesen nenek cerewet yg satu ini: tolong om.. tolong.. fotonya dikecilin ato dipress ato jgn kebanyakan.. nanti kena warning lagi.. thx atas atensinya :(

    ReplyDelete
  7. wah coment di monopoli ama kakak ade nih...:D
    Ida Arimurti masih oke ya..

    *komennya ga nyambung ya..*

    ReplyDelete
  8. that bubu award... someday i'll participate in it... someday. have my word :)

    ReplyDelete
  9. Mudah2an dnegan ajang kreativitas begini - para designer kita bis amulai merambah pasar regional dan internasional, sejauh ini banyak di dominir orang2 india :)

    ReplyDelete
  10. wow very nice events, very nice awards, and the most important thing was it comes from different back ground and expertise, thanks for share.

    ReplyDelete
  11. iya tuh! Na juga dah liat pemenang2nya. emang desainnya keren2! padi juga! Na emang dah jagoin padi sih! :D

    ReplyDelete
  12. Hey... why didn't i get invited??? I'm mad!!!

    ^^ hehe boong ding ;). Bubu... ya, bou-bou means loose-fitting african garment, but i believe this Indonesian Bubu awards has nothing to do with african garment ehehehe *mboten important ya*

    ReplyDelete
  13. bagus2 semua pemenangnya.. jadi terispirasi :)

    ReplyDelete
  14. Ida Arimutrhi dan krisna, sama euy jadi inget waktu mereka di prambors dan saya masih sma.

    ReplyDelete
  15. salam kembali Mas Bambang,..nice posting and informatif,..sukses

    ReplyDelete
  16. ooo...ada ajang buat web design copetition gitu wahhhhh asyik juga tuh...kapan2 mo ikutan ah tapi kudu belajar dulu dari sekarang, salam kenal OM

    ReplyDelete
  17. It's good to hear the awards like this do exists...you see, as an IT worker, I share the sentiments of web developers...of how difficult our work is...that's why being recognized for your works is a great feeling..I hope more and more organizations will follow the examples of this award giving body.

    ReplyDelete